مشاورین کادودان

راهکارهای کادودان برای خرید کادوی خاص

اول از همه بگوییم، آن چه در اینجا به آن فرمول می گوییم به معنی واقعی کلمه، یک فرمول نیست. چون در مورد افراد صحبت می کنیم، پس قطعا این موضوع بسیار پیچیده تر از یک فرمول خواهد بود. با در نظر گرفتن این موضوع، تاکتیک ها و رفتار هایی وجود دارند که می توانند شما را به یک کادو دهنده فراتر از معمولی، یعنی عالی، تبدیل کنند. مهم تر از همه اینکه، برای نتیجه گرفتن در مورد خرید یک کادوی خوب، شما نیز باید تلاش فراوانی به خرج دهید. اگر معضل خرید کادو دارید، سعی کنید وقت بیشتری برای خریدن کادوی مناسب بگذارید یا آن را به شخص دیگری بسپارید.

خرید کادو برای افراد خاص

کسی که همه چیز دارد

در زندگی همه ی ما افرادی وجود دارند که خرید کادو برای آن ها بسیار دشوار است. آن ها همه چیز دارند، وسیله خاصی نیاز ندارند و هر چه لازم داشته باشند را خودشان می خرند. بدتر آنکه، اگر از خودشان هم بپرسید، ایده ی خاصی به شما نمی دهند. راحت ترین کادو برای این دسته از افراد، خرید کادوهای مصرفی است. یک بطری نوشیدنی اعلا، یک ادویه ی خاص و عجیب، یا یک شیشه روغن زیتون مرغوب می تواند گزینه های مصرفی خوبی باشد، زیرا کادو گیرنده در هر صورت آن ها را مصرف می کند. این کادو ها راحت ترین گزینه برای افراد اهل شکم است، اما اگر در شرایطی تحت فشار بودید، گزینه ی کارت هدیه هم بد نیست.

همسر

در بعضی شرایط همسر یا شریک زندگی شما همان کسی است که خرید کادو برای او بسیار سخت است. بعلاوه ممکن است همسرتان همان کسی باشد که همه چیز دارد، یا همان کسی که ترجیح می دهد خودش هدیه را انتخاب کند. بهترین روش هدیه دادن به چنین فردی این است که با او درباره ی علایق و آن چه نمی پسندد صحبت کنید. بعد از هدیه دادن هم بررسی کنید که آیا هدیه شما را دوست داشته است؟ یک تاکتیک خوب برای شرایط بحرانی، خرید چیزی است که دوستش دارد، اما خودش حاضر نیست آن را بخرد. یک سانس اسپا، یک وسیله گران قیمت، و یا هر چیزی که قدر دانی او را بر انگیزد.

رئیس، همکار یا مشتری

خرید هدایای کاری کمی سخت است، زیرا ممکن است به نظر برسد که برای اعمال نفوذ یا رسیدن به هدف خاصی هدیه داده اید. تا جای ممکن از دادن هدایای کاری اجتناب کنید، مگر آنکه جزئی از فرهنگ شرکت یا کشور شما باشد؛ پس لازم است تا در این مورد پرس و جو کنید. در نظر داشته باشید که برخی از کارکنان دولتی نمی توانند از همکاران، زیر دستان یا فروشندگان هدیه دریافت کنند، زیرا این کار ممکن است اصول کاری آن ها مغایرت داشته باشد. سراغ هدایای ساده، متعادل در قیمت، و غیر شخصی بگردید. وسایل کاری، مانند جای کارت ویزیت، گزینه های بسیار مناسبی هستند.

افرادی که شناخت کافی از آن ها ندارید

شاید هنگام رفتن به یک مهمانی خانوادگی مجبور شوید برای داماد خاله خود که یک فرد کاملا تازه وارد است هدیه بخرید. انتخاب سختی است؟ حتی اگر کمی هم در مورد او اطلاعات کسب کنید، بسیار بعید است که بتوانید کادوی شخصی خوبی برای او بخرید. از نزدیکان او بخواهید تا یک کادوی خوب به شما پشنهاد دهند، و یا سراغ کارت هدیه بروید و خود را راحت کنید.

میزبان یک مهمانی

هدیه ای که برای میزبان یک مهمانی می خرید، روشی مناسب است برای نشان دادن قدردانی شما از فراهم کردن شرایط مهمانی در منزل او، و یا غذایی که برای شما تهیه کرده است. می توانید برای میزبان خود یک نوشیدنی یا خوراکی بخرید که مکمل شام آن ها باشد؛ و یا چیزی برای صبحانه بخرید تا فردا صبح، خستگی مهمانی را از تن آن ها خارج کند.

کودکان

شاید خرید کادو برای بچه ها کار جذابی باشد، ولی بهتر است قبل از آن که به اسباب بازی فروشی بروید، نظر پدر و مادر او را بپرسید. بچه ها شاید عاشق هدیه شما می شوند ، اما ممکن است این هدیه والدین آن ها را ناراحت کند، و یا شرایطی را بوجود بیاورد که حتی فکرش را هم نمی کنید. قبل از خرید تفنگ اسباب بازی، شکلات، وسایل دیجیتال و اسباب بازی های پر سر و صدا، کمی بیشتر فکر کنید.

مواردی که در هنگام خرید کادو نباید انجام دهید

  • اگر تولد، سالگرد ازدواج، یا سایر جشن های یک فرد بدشانس، نزدیک سال نو یا ولنتاین بود، برای هر دو مناسبت یک کادوی مشترک نخرید.
  • اگر لباسی را می خرید که سایز بندی دارد، بسیار حواستان را جمع کنید. اگر سایز شخص را ندانید و لباس خریداری شده به او نخورد، ممکن است از دست شما دلخور شود.
  • چیزی که هدیه گرفتید را به شخص دیگری هدیه ندهید؛ چون ممکن است بفهمد و ناراحت شود.
  • از کادو برای رساندن یک منظور خاص استفاده نکنید. بحث ثبت نام باشگاه یا کرم ضد چروک صورت به کنار؛ مثلا اگر برای خواهرزاده ی مورد علاقه تانموزیکال باکس هدیه بگیرید، در حالی که برای دیگر خواهرزاده ها کتاب رنگ آمیزی خریده بودید، تنها تبعیض قائل شدن خود را نشان خواهید داد.
  • اگر شخصی، تا به حال، نسبت به یک فعالیت علاقه ای نشان نداده است، هدیه های مربوط به آن فعالیت را برایش نخرید. مثلا خریدن کتاب آشپزی برای فردی که به آشپزی علاقه ندارد، باعث نمی شود او به پخت و پز روی بیاورد؛ بلکه احتمالا پیش خودش می گوید کاش کارت هدیه برایم خریده بود.
  • هدیه دست دوم ندهید؛ مگر آن که هدیه شما یک عتیقه ارزشمند بوده، و شخص هدیه گیرنده عاشق عتیقه باشد.
  • هدایا و وسایلی با کاربرد روزمره، مثل جوراب، مخلوط کن یا جارو برقی، را به کسی ندهید؛ مگر آن که مطمئن باشید از هدیه شما استقبال می کند.
  • کادوی مورد علاقه ی خود، مثلا لباسی که دوست دارید، بلیط بازی تیم مورد علاقه خود، یا حق اشتراک رستوران محبوبتان، را به کسی هدیه ندهید؛ چون این کار بسیار خودخواهانه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *