کادودان کالا

موزیک باکس چیست؟

موزیک باکس چیست؟

موزیک باکس چیست؟: در گذشته یکی از اقلامی که به عنوان هدیه برای عزیزان خود تهیه می کردیم، گوی های موزیکال بودند که طرفداران بسیاری در بین جوانان و کودکان داشتند. امروزه این نوع هدیه، با تغییراتی همراه بوده و به موزیک باکس یا جعبه موزیکال تبدیل شده است. حتما این سوال در ذهن شما مطرح شده است که موزیک باکس چیست؟

در ادامه شرح می دهیم که این هدیه زیبا و خاص از کجا آمده است و چگونه تا این اندازه در بین افراد با سنین مختلف طرفدار دارد. برای تهیه این هدیه ویژه با موزیک های خاطره انگیز از سایت ویستور بازدید کنید. همچنین برای خرید هدایای متنوع دیگر نیز پیشنهاد ما به شما همین فروشگاه است.

تاریخچه جعبه موزیکال؛ موزیک باکس چیست؟

جعبه جادویی نام یک جعبه موسیقی است که در قرن ۱۸ اختراع شد. این جعبه، هدیه ای ارزشمند در بین خانواده های ثروتمند در جامعه مدرن بود. با اختراع این جعبه، آرزوی نسلی که خواهان شنیدن موسیقی بدون نوازنده بود، برآورده شد. برای دریافت پاسخ این سوال که موزیک باکس چیست و چگونه اختراع شد در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

یک زنگوله صدا توسط طراح سوئیسی اختراع شد که در ابتدا در یک برج ساعتی نصب می شد. جذابیت آن به قدری بود که مخترعین را وادار به ساخت مدل های پیشرفته تر یعنی جعبه موزیکال کرد که در جیب هر فردی یافت شود.

در ابتدا موزیک باکس ها در بین شاهزادگان برای بیان احساسات و ابراز عشق مورد استفاده قرار گرفت. در آن ها جواهرات ارزشمندی تعبیه می شد که جذابیت این جعبه ها را افزایش می داد.

با پیشرفت تکنولوژی، این جعبه ها در انواع مختلف طراحی و ساخته شدند و به مرور در بین تمام افراد جامعه رواج یافت. امروزه این جعبه ها به عنوان ابزاری زیبا و دلنشین به عنوان هدیه استفاده می شوند.

         ساختار جعبه های موزیکال

این جعبه از بخش های مختلف و جالبی ساخته شده است که به ما کمک بیشتری در شناخت اینکه موزیک باکس چیست می کند؛ قصد داریم در زیر به شرح این قسمت ها بپردازیم:

  •     هندل یا اهرم؛ به منظور تولید صدا از طریق چرخاندن صفحه استوانه ای شکل جعبه؛
  •     صفحه ی استوانه ای شکل؛ ایجاد ارتعاش روی تیغه های فلزی در برخورد با پین های استوانه؛
  •     تیغه های تولید صدا؛ تیغه هایی از جنس فلز، آهن و فولاد در طول و اندازه مختلف برای تولید صدا که بر اثر برخورد به برآمدگی های موجود روی استوانه جعبه به وجود می آمد؛
  •     پایه موزیک باکس؛ پایه هایی از جنس چوب برای قرار گرفتن موزیک باکس روی آن.

نحوه کار موزیک باکس چیست؟

تمام گفته ها و شنیده های حاکی از احساسات عمیق و ابراز عشق به مرور فراموش می شوند؛ اما آنچه که باقی می ماند اشیا و هدیه های باقی مانده از این دوران است. موزیک باکس ها انواع مختلفی نظیر هندلی و کوکی دارند.

در نوع هندلی آن، یک اهرم چرخانده شده و ملودی ماندگار، خاطره انگیز، آرام بخش و نوستالژیک از آن خارج می شود و شنونده را به وجد می آورد.

جعبه موزیکال روی یک پایه چوبی ساخته می شود. ملودی های زیبا توسط چرخش، به سیلندر تعبیه شده برای هر نت موسیقی منتقل شده و در اثر برخورد با مولکول های هوا صدایی دلنشین ایجاد می شود.

نحوه کار نوع هندلی را در بالا بیان کردیم. حالا قصد داریم با موزیک باکس کوکی آشنا شویم.

گوی های موزیکال، نوع قدیمی تر جعبه موزیکال کوکی به حساب می آیند؛ خروج صدا در آن ها به وسیله چرخاندن هندل کنار صفحه چوبی نیست، بلکه صدای آن با کوک دستگاه تولید می شود. وقتی موزیک باکس را کوک می کنید، صدای آن تا پایان کوک ادامه دارد. در این قسمت متوجه شدیم که موزیک باکس چیست و چگونه کار می کند.

موزیک باکس هدیه ای ماندگار

اگر به دنبال خرید یک هدیه ارزشمند و خاص برای همسر یا عزیزان خود هستید، پیشنهاد ما به شما موزیک باکس است. این جعبه جادویی به عنوان هدیه ای برای روز ولنتاین، سالگرد ازدواج و حتی تولد خریداری می شود.

اگر به تازگی نامزد کرده اید، موزیک باکس یا جعبه های موزیکال پیشنهاد بسیار جذابی به عنوان هدیه به نامزدتان است.

کلام آخر

جعبه های موزیکال، ابزارهای ویژه و جذابی برای هدیه هستند. این جعبه ها خاطرات شما را با ملودی های دلنشین زنده نگه می دارند و بسیار جذاب هستند.

در این مطلب متوجه شدیم که موزیک باکس چیست و ساختار آن چگونه است؛ همچنین با نحوه کار این جعبه جادویی آشنا شدیم. برای تهیه این هدیه به یاد ماندنی و هدایای ویژه دیگر به kadodan.ir مراجعه کنید و به خریداری هدیه ای متفاوت و منحصر به فرد بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *