مشاورین کادودان

ولنتاین روز عشاق در سرار جهان

ولنتاین یا روز عشق چه روزی است؟

روز ولنتاین یا روز عشاق در (۱۴ فوریه، ۲۵ بهمن) است.

این روز یکی از روزهای مهم در تقویم تجاری جهان است، اما در پشت جنبه‌های تجاری روز ولنتاین تاریخچهٔ جالبی وجود دارد که به دوران روم باستان می‌رسد.

ولنتاین از کجا آمده؟

ولنتاین اگرچه ریشه در فرهنگ مسیحی دارد، اما در دهه‌های اخیر در بیشتر کشورهای جهان رایج یافته است. ایران نیز از جمله این کشورها است اگرچه مقام‌های این کشور تلاش کرده‌اند محدودیت‌هایی وضع کنند و مانع از آن شوند که به خصوص جوانان این روز را گرامی بدارند.

روز ولنتاین یا روز قدیس ولنتاین، هر سال در چهاردهم ماه فوریه جشن گرفته می‌شود.
گمان بر این است که ریشه در جشن‌های رومی‌ها داشته باشد. گفته شده اولین روز ولنتاین در سال ۴۹۶ میلادی بوده است.

این روز نام خود را از قدیس (یا قدیسان) مشهوری گرفته است که داستان‌های گوناگونی در مورد او وجود دارد.

این روزی است که مردم علاقه و مهر خود را به فرد یا افراد دیگر با دادن کارت، گل، شکلات یا پیام‌هایی عاشقانه و مهر‌آمیز نشان می‌دهند.
هر ساله حدود یک میلیارد کارت در روز ولنتاین رد‌وبدل می‌شود که این روز را دومین روز مهم برای کارت فرستادن در جهان پس از کریسمس می‌کند.

روز ولنتاین به جاهایی ورای فرهنگ غربی هم رسیده است. در ژاپن و کره، برای زنان نوعی وظیفه است که به همهٔ همکاران خود شکلات (که به گیری شوکولات معروف است) هدیه بدهند.

روز ۱۴ ماه مارس که به عنوان روز سفید نامیده می‌شود در سال‌های اخیر برای مردانی است که در این روز می‌خواهند از کسانی که روز ولنتاین با شکلات سفید یا مارش‌ملو به یاد آنها بودند، تشکر کنند و به همین دلیل روز سفید نامیده می‌شود. در کره، روز دیگری به نام روز سیاه دارند که در ماه بعد از آن یعنی ۱۴ آوریل است، این روز برای مردان بد‌اقبالی است که در روز ولنتاین هیچ هدیه‌ای دریافت نکرده‌اند و دور هم جمع می‌شوند تا نوعی پستای سیاه چینی به نام چاچانگیمیون همراه با سس سیاه‌رنگ بخورند.

اگه شکلات بودی شیرین ترین بودی. اگه عروسک بودی بغلی ترین بودی. اگه شمع بودی روشن ترین بودی و تا زمانی که دوست منی عزیزترینی ولنتاین مبارک.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *